Datatrafiksabonnemang…

På IDG.se kan vi nu se fler reaktioner kring teleoperatörernas ”snygga” marknadsföring av sina abonnemang för datatrafik.

http://www.idg.se/2.1085/1.557696/kjell-haglund-om-mobilsurf–en-helt-surrealistisk-upplevelse

Här belyser man frustrationen för konsumentmarknaden främst. Men eftersom det är än mer kritiskt då man börjar se till företags behov (tja, det är i alla fall vad jag anser) så ser det än värre ut.

De enda som för en stund tycktes förstå var Tele2. Men även de backade ur flatrate-filosofin, som jag skrivit tidigare.

Vi är på något sätt tillbaka i datatrafikens stenålder. Frustrationen var stor under perioden för de analoga modemen, då operatörerna tog betalt för ansluten tid respektive förbrukad datamängd. Nu är vi där igen, känns det som. Kanske någonting att protestera kring den 1:a  maj?

 

Skriv ett svar