Tele2 suger!

Nu är jag less! Har flyttat kontoret och i väntan på att fiber ska dras in i fastigheten tecknade jag ett 4G-abonnemang hos Tele2. Köpte in riktantenn och operatörslåst router. Det har fungerat rätt ok för det mesta. Däremot har hastigheten svängt en del och man verkar bytt utrustning som gjort att det ibland varit omöjligt att nyttja 2600 MHz-nätet. Det kan jag leva med. Men nu ändrar man på eget bevåg abonnemanget (jag har deras flatrate-abonnemang som inte längre går att teckna). Även det kan jag acceptera. Men att man meddelar skriftligen om förändringen med en dags varsel – det är f-n riktigt, riktigt, riktigt jävla värdelöst! Det är ytterligare lite mer värdelöst hanterat, då de erbjuder mig att köpa 5 GB extra då datamängden blivit förbrukad för månaden. 5 GB för 150 spänn. Enligt statistiken kommer det för mig ske en dryg vecka efter varje månadsskifte…

Så från att ha kostat typ 500-600 kr/mån kommer det nu kosta mig närmare 4.000 kr/mån för motsvarande kapacitet. Ät skit!

2 Svar to Tele2 suger!

  1. Hej! Vi beklagar att förändringen ställt till bekymmer för dig. Det är också väldigt tråkigt att brevet kom fram så pass sent. Du nämner i ditt inlägg att du i framtiden kommer att kunna använda fiber, fram tills dess behöver du självklart ha en anslutning som passar de behov som finns.

    För att se över din prisplan kan du antingen kontakta oss per telefon på 0772-25 25 25 (företag: 0200-23 23 23) eller maila till mig på bifogad mailadress. Önskar dig en trevlig helg!

    Vänlig hälsning
    Angelica Widh
    Tele2
    angelica.widh@tele2.com

    • Jag är givetvis intresserad av att få en dialog där Tele2 förstår mina behov och kan erbjuda mig ett fungerande alternativ som jag ”kan leva med”. Jag återkommer till dig via epost Angelica.

Skriv ett svar